Skip over navigation | Sla menu over

Onze werkwijze

Wij vinden het belangrijk om onze klanten door en door te kennen. Wij staan tenslotte borg voor u, zonder verdere garanties uwerzijds. Daarom besteden wij bij aanvang veel tijd en aandacht aan u. Als u eenmaal klant bent, dan werkt de bestede aandacht in uw voordeel. U regelt dan snel en gemakkelijk de garanties die u nodig hebt.

Klant worden

Voor wij uw bedrijf bezoeken stuurt u ons de laatste drie jaarrekeningen van uw bedrijf toe en zo mogelijk de plannen van de onderneming. Onze relationship manager neemt die door en gaat dan een gesprek met u aan om meer inzicht te krijgen in uw activiteiten, het management en de structuur van uw bedrijf, de marktpositie, de vooruitzichten en andere relevante aspecten.

Op grond van de verzamelde gegevens maakt de relationship manager een voorstel dat binnen Nationale Borg wordt besproken en getoetst aan het acceptatiebeleid. De totale duur van het traject bedraagt gemiddeld drie weken, afhankelijk van de complexiteit ervan.

Vaak komt het contact met een relatie tot stand via de huisbankier. In zulke gevallen vindt een relatie het vaak eenvoudiger om de bank toestemming te geven haar analyses met ons te delen. Dat scheelt veel werk en bekort het traject.

Als u klant bent

Als u eenmaal klant bent regelt u uw garanties snel en gemakkelijk met uw vaste relationship manager en/of maakt u gebruik van Borgonline. Hierin kunt u 24 uur per dag nieuwe garanties aanvragen en uw bestaande garanties beheren.

Wilt u meer weten over onze manier van werken of over de garanties die wij kunnen verlenen, neem dan gerust contact met ons op een van onze relationship managers.

Nieuws

Financiele rapportages Nationale Borg

22 mei 2017
Na de overdracht van dochtermaatschappij Nationale Borg Reinsurance naar een AmTrust groepsmaatschappij in november 2016 is de balans van lees meer

Kantoren gesloten op 25 en 26 mei

22 mei 2017
Op Hemelvaartsdag, 25 mei, en de daarop volgende vrijdag 26 mei zijn onze kantoren in Amsterdam en Antwerpen gesloten. Wij adviseren u lees meer

Nationale Borg introduceert huurgarantie voor het MKB

8 februari 2017
Nationale Borg breidt haar dienstverlening uit naar het MKB. Met de nieuw ontwikkelde Nationale Borg Huurgarantie worden ondernemers uit het MKB lees meer

Nationale Borg realiseert stabiele winst en hogere omzet over 2015

13 april 2016
Nationale Borg-Maatschappij heeft 2015 afgesloten met een winst van € 16,3 miljoen, even hoog als in 2014. Het premie-inkomen steeg van € 89,9 lees meer

Nieuwe aandeelhouder Nationale Borg

5 augustus 2015
Met genoegen brengen wij u op de hoogte van de overeenkomst tussen onze aandeelhouders HAL en Egeria, en AmTrust Financial Services, Inc., over de lees meer

Bekijk het archief